Backorder Sıkça Sorulan Sorular

METUnic TRABİS Ön Sipariş (Backorder) Hizmeti nedir?
METUnic TRABİS Ön Sipariş (Backorder) Hizmeti, TRABİS ile belgesiz tahsis edilebilecek .tr uzantılı alan adlarına ön sipariş oluşturmak için geliştirilmiş bir hizmettir.

Belgesiz tahsise imkan verecek yeni sistem ile oldukça yoğun bir başvuru sürecinin yaşanacağı düşünülmektedir. Bundan hareketle, TRABİS öncesi devreye alınacak METUnic TRABİS Ön Sipariş (Backorder) Hizmeti, hızlı, pratik ve öncelikli ön talep oluşturarak istediğiniz alan adına sahip olmanıza yardımcı olur.

Hangi alan adlarına backorder yapılabilir?
METUnic TRABİS Ön Sipariş (Backorder) Hizmeti, yalnızca com.tr, net.tr ve org.tr uzantılı alan adları için geçerlidir.

METUnic TRABİS Ön Sipariş (Backorder) nasıl çalışır?
METUnic üzerinden backorder oluşturmak için "Backorder - Nasıl Yapılır?" başlığında bulunan adımları izlemeniz önerilir.

Backorder ile başvuru yapılan alan adına kesin olarak sahip olunur mu?
METUnic TRABİS Ön Sipariş (Backorder) Hizmeti ile alan adı başvurunuzu oluşturmanız, alan adını kesin olarak tahsis edebileceğiniz anlamına gelmez.

Backorder başvurusu yapmanızın ardından, ön siparişiniz tahsis için sıraya girer. Başvuru yaptığınız alan adı için sizden önce oluşturulmuş bir backorder olması durumunda işleminiz tamamlanamaz.

Backorder ile tahsis edilemeyen alan adı ücreti iade edilir mi?
Backorder başvurusu yapmak için ilgili alan adı için belirlenen ücreti ödemeniz gerekmektedir. Ödeme işleminizi tamamlamanızın ardından, ön siparişiniz kabul edilmezse, alan adı için yaptığınız ödemenin iadesini alabilirsiniz.

Ödemeyi gerçekleştirdiğiniz kredi kartınıza veya METUnic Cüzdanı’nıza iade talep edebilirsiniz.

Başarılı bir backorder sonrasında ne olur?
Başarılı bir backorder işlemi gerçekleştirmenizin ardından, ön sipariş oluşturduğunuz alan adının sahibi siz olursunuz. Belirlediğiniz tarih aralığı boyunca alan adı ile yapılabilecek işlemlerin tamamı sizin yönetimizde bulunur.

Hangi durumlarda backorder yapılamaz?
Bir alan adı için ön sipariş oluşturmanızı engelleyen durumlar bulunmaktadır. Bunlar;

İlgili alan adı için halihazırda açık bir ön sipariş olması durumu,
İlgili alan adı için halihazırda açık bir başvuru olması durumu,
İlgili alan adının, daha önceden tahsis edilmiş olması durumu.

Olarak sıralanır. Bu durumlardan herhangi birinin bulunması, ön siparişin oluşturulmasını engeller.

Backorder ile başvuru yapılan alan adı ücretleri nasıl belirlenir?
Ön Sipariş Hizmeti’nde alan adı ücretlerinin belirlenmesi kapsamında bir kategorizasyon sistemi bulunmaktadır.

Backorder yapılacak bir alan adı, bulunduğu kategoriye bazında önceliklendirilir ve fiyatlandırılır. Kategoriler, ilgili alan adının harf sayısı ve sözlükteki geçerliliği üzerinden kıymetlendirilir.

Alan adları için belirlenen kategoriler arasında, premium paketlerin sınırlı olması sebebi ile ön sipariş oluşturulacak alan adları için hızlı işlem yapmakta fayda vardır.