E-POSTA YÖNLENDİRME

E-posta yönlendirme, bir e-posta adresine gelen tüm iletilerin başka bir e-posta adresine yönlendirilmesidir. Bu işlemin iki farklı türü mevcuttur.

Bir e-posta adresine gelen tüm iletilerin bir kopyasının başka bir e-posta adresine de yönlendirmesidir. Örneğin; info@alanadi.com adresinize gelen iletilerinizin bir kopyası talimatınızla info@alanadi.com.tr adresine de yönlendirilecektir. Bu şekilde iki e-posta hesabında da gelen iletiler görüntülenecektir. Ancak METUnic şu anda bu şekilde yönlendirme hizmeti vermemektedir.

Tarafınıza sunulan yönlendirme hizmeti ikinci örnekte verilen şekilde olacaktır. İkinci örnekte ise info@alanadi.com adresine gelen iletilerinizin bir kopyasını info@abc.com adresine yönlendirebilirsiniz.

Detaylı anlatıma buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

E-posta kullanıcı adı alanı, e-posta domain alanı ve yönlenecek e-posta alanında ( 1, 2, 3 nolu alanlar) e-posta geçerliliği kontrolü yapılmaktadır. Söz konusu şartlar şunlardır:

  • Alfanumerik karakterler kullanılabilir. (Örnek:0-9A-Z)
  • İbareler rakam ile başlayabilir ve bitebilir.
  • İbareler içinde . (nokta) kullanılabilir ancak . (nokta) ile başlayamaz ve . (nokta) ile bitemez.
  • İbarelerde art arda iki veya üç tane nokta kullanılamaz.
  • ! , #, $ , % , &, ‘ , * , +, -, / , =, ?, ^ , _ , ` `, . , { , |, } ve ~ gibi karakterler kullanılabilir.
  • @ , \, ” , ve [] gibi karakterler kullanılamaz.
  • Bir e-posta adresi birden fazla yere yönlendirilebilir.
  • Daha önceden üretilmiş bir kayıt tekrar girilmeye çalışılırsa sistem hata verir.
  • * (yıldız) karakteri kullanılarak birden fazla e-posta adresini tek bir e-posta adresine yönlendirme (bulk) işlemi yapılamaz.
METUnic ücretsiz olarak E-posta Yönlendirme (E-mail Forwarding) hizmeti sağlamaktadır.
METUnic, tarafınıza ait e-postaları saklamamakta yalnızca hedef e-posta adresine iletilmesi konusunda hizmet vermektedir.
METUnic e-posta tanımlama ve yapılandırma hizmeti vermemektedir. Hosting hizmeti verilmeye başlandığında bu alanda da destek verilmesi planlanmaktadır.
Hizmet süresi sona erdiği zaman e-postalarınız arası yönlendirme işlemi devam etmeyecektir.
  • Yönlendirme yeni eklenmiş olabilir, yönlendirme için gerekli vaktin geçmiş olmasından emin olunmalıdır.
  • Alıcı e-posta sunucusu ile ilgili erişim problemleri olabilir, bu nedenle alıcı e-posta sunucularının doğru çalıştığından emin olunmalıdır.
  • Alıcı e-posta adresinde iletiler spam klasörüne düşüyor olabilir, ilgili klasör kontrol edilmelidir.
Yönlendirme yapılan alan adı için bir MX kaydı yoksa DNS kaydının eklenmesi ve bu kaydın güncellenmesi sonrasında yönlendirme kullanılabilir. Alan adına ait eski ve özellikle yüksek TTL süreli bir MX kaydı varsa bu durum da güncelleme süresinin uzamasına neden olabilir.
Bu tür yönlendirmeler, söz konusu alan adı için halihazırda bir MX kaydı olduğu ve eğer yönlendirme yapılırsa bir tane daha ekleneceği; sonuç olarak bu durumun karışıklık yaratabileceği sebebiyle yapılmamalıdır. Bu nedenle e-posta hostingi aldığınız kuruluş üzerinden e-posta yönlendirmesi yapılması tavsiye edilmektedir.
Evet yönlendirebilirsiniz. gTLD uzantılı bir alan adınız için e-posta hostingi satın almadan, oluşturacağınız username ile başlayan ve alan adınız ile biten e-postanızı yönlendirme işlemi ile kullanabilirsiniz. Ancak e-posta hostingine sahip olmadan çalışan info@alanadi.com şeklindeki e-postanızı yalnızca yönlenen e-postanızdan kontrol edebilirsiniz ve bu e-postadan herhangi bir ileti iletemezsiniz.