E-posta yönlendirme, bir e-posta adresine gelen tüm iletilerin başka bir e-posta adresine yönlendirilmesidir. Bu işlemin iki farklı türü mevcuttur.
Bir e-posta adresine gelen tüm iletilerin bir kopyasının başka bir e-posta adresine de yönlendirmesidir. Örneğin; info@alanadi.com adresinize gelen iletilerinizin bir kopyası talimatınızla info@alanadi.com.tr adresine de yönlendirilecektir. Bu şekilde iki e-posta hesabında da gelen iletiler görüntülenecektir. Ancak METUnic şu anda bu şekilde yönlendirme hizmeti vermemektedir.
Tarafınıza sunulan yönlendirme hizmeti ikinci örnekte verilen şekilde olacaktır. İkinci örnekte ise info@alanadi.com adresine gelen iletilerinizin bir kopyasını info@abc.com adresine yönlendirebilirsiniz.
Detaylı anlatıma buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
E-posta kullanıcı adı alanı, e-posta domain alanı ve yönlenecek e-posta alanında ( 1, 2, 3 nolu alanlar) e-posta geçerliliği kontrolü yapılmaktadır. Söz konusu şartlar şunlardır:
- Alfanumerik karakterler kullanılabilir. (Örnek:0-9A-Z)
- İbareler rakam ile başlayabilir ve bitebilir.
- İbareler içinde . (nokta) kullanılabilir ancak . (nokta) ile başlayamaz ve . (nokta) ile bitemez.
- İbarelerde art arda iki veya üç tane nokta kullanılamaz.
- ! , #, $ , % , &, ‘ , * , +, -, / , =, ?, ^ , _ , ` `, . , { , |, } ve ~ gibi karakterler kullanılabilir.
- @ , \, ” , ve [] gibi karakterler kullanılamaz.
- Bir e-posta adresi birden fazla yere yönlendirilebilir.
- Daha önceden üretilmiş bir kayıt tekrar girilmeye çalışılırsa sistem hata verir.
- * (yıldız) karakteri kullanılarak birden fazla e-posta adresini tek bir e-posta adresine yönlendirme (bulk) işlemi yapılamaz.
- Yönlendirme yeni eklenmiş olabilir, yönlendirme için gerekli vaktin geçmiş olmasından emin olunmalıdır.
- Alıcı e-posta sunucusu ile ilgili erişim problemleri olabilir, bu nedenle alıcı e-posta sunucularının doğru çalıştığından emin olunmalıdır.
- Alıcı e-posta adresinde iletiler spam klasörüne düşüyor olabilir, ilgili klasör kontrol edilmelidir.